آموزش درست کردن نارنجک رنگی و دود زا + تصویر




منبع : ارتش سبز آزادی بخش ایران


video

لینک های جایگزین برای مشاهده این ویدئوی آموزشی:
http://www.4shared.com/file/212810946/f2cb6942/Ultimate_Color_Smoke_Bomb__How.html
http://www.youtube.com/watch?v=rz9ZFwKlhnk

گاز دودزای رنگی یک روش کاملا بی خشونت برای مقابله با خشونت ماموران گاردی است. در این ویدئوی 2 دقیقه ای روش ساخت یک نوع ساده از گاز رنگی و دودزا توضیح داده شده که بسیار کاربردی هم هست. از این وسیله می توان برای از بین بردن دید ماموران در هنگام هجوم به سوی مردم استفاده کرد و کاملا هم بدون خطر می باشد. ابتدا این ویدئوی آموزشی را مشاهده نمایید و سپس در ادامه آموزش ساخت آن آورده شده است.


مواد مورد نیاز:

- نیترات پتاسیم (نامهای بازاری آن: شوره، شورج یا ملح الدباغین است. آنرا می توانید از فروشگاههای لوازم آزمایشگاهی تهیه کنید. اما چنانچه ترکیب ناخالص پتاسیم نیترات را بخواهید، می توانید آنرا از فروشگاههای مرتبط با باغداری یا فروشگاههای کود شیمیایی نیترات پتاسیم یا سم فروشی ها تهیه نمایید)
- شکر
- جوش شیرین
- پودر رنگی آلی یا پودر رنگ خوراكي (از فروشگاه های رنگ فروشی یا لوازم آزمایشگاهی و یا شاید اسباب بازی فروشی ها می توانید تهیه نمایید) البته اینجا گفته پودر رنگی آلی آبی یا نارنجی بهتر کار می کند.
- فتیله آتش بازی یا چوب کبریت

روش ساخت:
60 گرم پتاسیم را با 40 گرم شکر در ظرفی مخلوط کرده و آن را روی اجاق با شعله کم با آرامی به هم بزنید. آنقدر به هم بزنید تا شبیه این (در تصویر زیر) شود (یک چیز شبیه
کره بادام زمینی).

بعد یک قاشق جوش شیرین به آن اضافه کرده و باز به آرامی آنرا هم بزنید تا آهسته بسوزد. سرانجام 3 قاشق بزرگ پودر رنگی به آن اضافه کنید و به طور کامل به هم بزنید. الان باید یک چیزی شبیه این داشته باشیم (در تصویر زیر)

سپس مخلوط را در یک تیوب (لوله) غیر فلزی (ترجیحا ساخته شده از مقوا) ریخته و مطابق تصویر یک چوب یا میله استوانه ای ضخیم را داخل آن فرو کنید. حدود 1 ساعت صبر کنید تا قالب شکل بگیرد
.
سپس میله را درآورده و یک فتیله آتش بازی (از مواد پرکاربرد چهارشنبه سوری!) را درون آن قرار دهید و توسط مقداری پنبه آن را ایمن و محکم کنید. اگر از این فتیله ها در اختیار ندارید می توانید 7-8 تا کبریت را کنار هم قرار داده و به شکل استوانه در آورید و با چسب آنها را به هم بچسبانید و در حالتیکه سر کبریت ها به سمت بیرون باشد آنها را درون سوراخ قرار داده و توسط مقداری پنبه آنها را ایمن و محکم کنید.

در آخرین مرحله هم توسط نوار چرمی (مثل چسب نواری که در عایق بندی وسایل برقی استفاده میشه) تمام محیط تیوب را بپوشانید. فراموش نکنید که نباید سوراخ بالای تیوب را با نوار چسب مسدود کنید. با آتش زدن فتیله یا سر کبریت ها توسط فندک همانطور که در ویدئو مشاهده می کنید
ابری از دود رنگی در اطراف آن تشکیل می شود که به هیچ وجه نمی توان آن طرف آنرا مشاهده کرد:

هیچ نظری موجود نیست: