علیرضا رهایی رییس خودفروخته دانشگاه امیر کبیر کیست ؟



پروفسور خود خوانده علیرضا رهایی که از طرفداران محمود احمدی نژاد است با روی کار آمدن دولت نهم علیرغم مخالفت اکثر اساتید بعنوان ریاست دانشگاه صنعتی امیرکبیر منصوب شد .
وی که از اساتید دانشکده عمران و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر بود بجز همکاری های گسترده با نهاد ولی فقیه در دانشگاه و حراست و کمیته های انضباطی دستاورد علمی قابل ذکری ندارد و به پاس همین سر سپردگی ها و علیرغم نداشتن کمترین امتیازات مدیریتی به ریاست یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور منصوب گردید .
نامبرده از طرفداران نظریه اسلامی کردن دانشگاه ها و انقلاب فرهنگی دوم میباشد و از اقدامات سرکوبگرا یانه وی میتوان به اعلام انحلال انجمن اسلامی دانشگاه بعد از اعتراضات کسترده دانشجویان به سخنرانی محمود احمدی نژاد در دانشگاه امیر کبیر و همچنین تخریب ساختمان این انجمن اشاره کرد .
وی همچنین در پروژه جعل نشریات دانشجویی توسط نیروهای اطلاعاتی و بسیج در دهم اردیبهشت ۱۳۸۶نقش بسزایی داشت ( نشریات دانشجویی سر خط به مدیر مسئولی مجيد شيخ‌‏پور سحر به مدیر مسئولی احمد قصابان ، ریوار به مدیر مسئولی پويان محموديان و آتیه به مدیر مسئولی مقداد خليل‌‏پور در سطح دانشگاه پخش شد که در آن کاریکاتور علی خامنه‌ای چاپ و از وی انتقاد شده بود ).
از دیگر اقدامات سرکوبگرایانه وی عدم ارائه کارنامه به دانشجویان فعال سیاسی که در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کرده بودند ، ضرب و شتم و بازداشت گسترده، ممنوعیت تحصیل ، احضار به کمیته های انظباطی ، ایجاد محدودیت های گسترده در فعالیت های دانشجویی ، ممنوع الورود کردن دانشجویان به دانشگاه و دفن اجساد شهدای گمنام علیرغم مخالفت دانشجویان و همکاری گسترده با نهادهای اطلاعاتی اشاره کرد که دانشجویان در کارنامه وی ثبت کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست: