فرمانهای مفید برای استفاده در Run

حتما شما نیز تا به حال با Run موجود در ویندوز خود سروکار داشته اید. برای استفاده مفید از Run دستورات خاصی وجود دارد که هر یک کار مفیدی را انجام میدهد. به عنوان مثال دستوری که اطلاعات سخت افزاری و هم چنین اطلاعات سیستمی اعم از رم و کارکرد CPU و غیره را به نمایش میگذارد. دانستن این دستورات ویندوزی بهتر و مدیریت آسانتر را برایتان به ارمغان خواهد آورد.
با استفاده از کلیدهای ترکیبی Win+R و یا رفتن به منوی استارت وارد محیط Run شوید.
حال کافی است هر یک از این کدها را در آنجا وارد کنید:

REGEDIT
با تايپ این دستور رجيستری ويندوز باز ميشود وبا استفاده از ان متوانيد قسمت های مختلف ويندوز را بنا به سليقه و خواست خود تغيير دهيد .متذکر می شويم در رجيستری چيزی را که نميدانيد حذف يا تغيير ندهيد .

CMD
با تايپ اين دستور محيط سيستم عامل داس روبروی شما ظاهر می شود و می توانيد فرمان های خود را برای اين سيستم عامل تايپ نماييد.

PERFMON
با تايپ اين دستور برنامه سيستم مانيتور اجرا می شود و در آن جزيياتی در مورد فضای اشغال شده از رم و يا مقدار بازدهی سی پی یو و همچنين مقدار اطلاعات خواننده شده از هارد را برای شما به صورت نمودار بيان می نمايد.

SYSEDIT
با تايپ اين دستور ويرایشگر فايل های سيستمی اجرا می شود و می توانيد آنها را ويرايش نماييد .متذکر ميشويم در صورت تغييرات اشتباه ممکن است سيستم شما بالا نيايد .

FIREWALL
با تايپ اين دستور می توانيد ديواره آتش ويندوز خود را فعال ويا غير فعال کنيد . فعال بودن ديواره آتش برای امنيت در شبکه ونيز جلوگيری از ورود هکرها به سيتم شما بسيار موثر است.

Drwtsn32
با تايپ اين دستور برنامه دکتر واتسون اجرا می شود اين برنامه در گزارش و همچنين عيب يابی مشکلات نرم افزاری بسيار مفيد می باشد .

NTBACKUP
با تايپ اين دستور برنامه گرفتن نسخه پشتيبان بر روی سيستم شما اجرا شده و می توانيد از سيستم خود نسخه پشتيبان تهيه نماييد .

DISKMGMT
با تايپ اين دستور برنامه مديريت ديسک شما اجرا شده و می توانيد با استفاده از آن ديسک سخت خود را مديريت نماييد ويا هر يک از پارتيشن ها را حذف نماييد .

DEVMGMT
با تايپ اين دستور ميتوانيد سخت افزار های نصب شده بر روی سيستم خود را بازبينی نماييد و يا يک از آنها را حذف و يا نصب نماييد .

EDUCEDIT
با تايپ اين دستور می توانيد يک کاراکتر بسازيد و يا يک کاراکتر را ويرايش نما ييد.


MSCONFIG
با تايپ اين دستور ميتوانيد نرم افزارهای را که در هنگام بالا آمدن سيستم بر روی قسمت سيستم ترايي ويندوز قرار می گيرند غير فعال کنيد .ضمنا اگر سيستم شما دير Shut Down می شود به اين قسمت سری بزنيد.

هیچ نظری موجود نیست: