روایت احمد منتظری از وحشیگرهای لباس شخصی ها در مراسم تشیع مهندس سحابی


خبرنگاران سبز- بعد از آنکه رسانه‌های دولتی در تلاش‌هایی مذبوحانه کوشیدند به شهادت رساندن هاله سحابی را یک حادثه طبیعی جلوه دهند و آن را به بیماری قلبی و یا دیابت و نسبت دهند اکنون احمد منتظری فرزند آیت‌العظمی منتظری که خود در چند متری هاله سحابی ایستاده بوده است و شاهد ماجرا بوده است در گفت‌وگویی با جرس جزییات بیشتری در این باره را بیان می‌کند.

هم ضرب و شتم بود و هم هتاکی: یک مامور با آرنج خود محکم به پهلوی هاله زد و او را نقش بر زمین کرد .

احمد منتظری در این گفتگو با تایید مسئله ضرب و شتم هاله سحابی توسط ماموران، گفت: «دقیقا هم ضرب و شتم همراه با هتاکی بود و من که در چند متری ایشان بودم، از قول تمام حضار که در کنار وی بودند متوجه شدم که یکی از چند ماموری که قصد داشت تصویر بزرگ مهندس سحابی را که در دستان دخترش (هاله) بود بگیرد، با کشیدن آن تصویر از دست هاله، بر اثر مقاومت و اعتراضی که وی انجام داد، با آرنج خود محکم به پهلوی هاله زد و او را نقش بر زمین کرد. بلافاصله نیز وی را به همراهی یک پزشک به بیمارستان منتقل کردند، که متاسفانه ایشان درگذشتند."

برخورد ماموران بیش از پیش خشونت آمیز و هتاکانه بود
احمد منتظری همچنین پیرامون برخورد ماموران با شرکت کنندگان گفت: «از نکات واضح و چشمگیر مراسم امروز، حضور تیمی از ماموران امنیتی و لباس شخصی بود، که بسیار هتاک و بی ادب و خشن بودند و بیش از دفعات و مراسم مشابه گذشته، به دنبال خشونت ورزی و اِعمال ضرب و شتم و اهانت به مردم بودند و به هیچ عنوان رعایت حال خانواده های داغدار و حضار را نمی کردند.»

عربده کشی و شوخی و خنده و مضحکه توسط ماموران و فرمانده آن‌ها
وی افزود: «در حال خاکسپاری مرحوم عزت الله سحابی نیز، این ماموران به صورت هماهنگ به صورت عربده کشی و با صدای بلند، به شوخی و خنده و مضحکه پرداخته و جو مراسم را تحت الشعاع خود قرار داده بودند و همان طور که گفتم، به هیچ عنوان وضعیت حضار و عزاداران را درک نمی کردند و بویژه فرمانده آنان، مردم و خانواده ها را مورد اهانت و هتاکی قرار می داد.»

احمد منتظری تاکید کرد: «این فرمانده لباس شخصی ها، حتی ماموران نیروی انتظامی را نیز به اِعمال خشونت و ضرب و شتم مردم وادار می کرد و به آنان امر و نهی می کرد.»

هتاکی و عربده کشی لباس شخصی‌ها هنگام غسل پیکر مرحوم سحابی
احمد منتظری همچنین افزود: «از آغاز مراسم ماموران و لباس شخصی‌ها، فقط به دنبال ایجاد آشوب و خشونت بودند... حتی من زمانی که هنگام غسل دادن مرحوم سحابی حضور داشتم، لباس شخصی‌ها وارد شدند و شروع به هتاکی و عربده کشی و تحریک حضار بودند... و البته هیچ یک حضار و مردم نیز، قصد خشونت ورزی و پاسخ به هتاکی آنان را نداشت و همین آنها را خشمگین تر ساخته بود... "

مسئولیت این حوادث بر عهده نظام جمهوری اسلامی است
پسر مرحوم آیت الله العظمی منتظری همچنین خاطرنشان کرد: «مقامات جمهوری اسلامی باید این موضوع را مورد بررسی و تحقیق قرار دهند... تعداد زیادی دوربین دست ماموران لباس شخصی و نیروی انتظامی بود و از لحظه لحظه مراسم، تک تک افراد حاضر و صحنه به صحنه حوادث تصویر برداری می کردند و از لا به لای تصاویری که خودشان ضبط کرده‌اند، دقیقا مشخص می‌شود که چه کسی جنایت کرد و خانم هاله را به شهادت رساند و اگر این را سریعا مورد بررسی قرار ندهند، این اتهام متوجه کل نظام جمهوری اسلامی خواهد ماند و اگر مورد بررسی قرار گیرد، ضارب و عامل آن مورد شناسایی قرار خواهد گرفت."

حداقل دوازده نفر بازداشت شده اند
احمد منتظری که فرزندش نیز در میان بازداشت شدگان وقایع امروز بود، پیرامون میزان بازداشت شدگان و وضعیت آنان خاطرنشان کرد "طبق آخرین اطلاعاتی که به ما رسیده، حداقل دوازده نفر مورد بازداشت قرار گرفته‌اند، که از وضعیت و سرنوشت و محل آنان خبری در دست نمی باشد... البته گروه زیادی مورد بازداشت قرار می‌گرفتند، اما بعد از انتقال به محلی دورتر و خودروهای امنیتی، آنها را آزاد می‌کردند."

مهندس سحابی ولی نعمت مقامات فعلی نظام بود
احمد منتظری در ادامه با اشاره به حوادث امروز و رویدادهای اخیر، خطاب به مقامات کشورخاطرنشان کرد: «مرحوم مهندس عزت الله سحابی، ولی نعمت بسیاری از مقامات و حاکمان فعلی نظام جمهوری اسلامی بود، که الان برسر کار هستند و سحابی از زمرۀ افرادی بود که زندگی و آسایش و همه چیز خود را وقف کرده بود تا این نظام شکل گرفت... با چنین فردی و با چنین افرادی که باعث به مسند قدرت رسیدن آقایان فعلی شده اند نباید اینگونه برخورد می شد... به هر حال باز هم تکرار می کنم اگر موضوع امروز – بویژه- مورد بررسی و تحقیق و رسیدگی قرار نگیرد، نقطه سیاه دیگری بر تارک نظام جمهوری اسلامی خواهد ماند.»


هیچ نظری موجود نیست: