درد دلهای مادری که پسرش در عاشورای خونین شهید شد .



فرشته قاضی


با گذشت بیش از دوماه از وقایع روز عاشورا، هنوز اسامی بسیاری از کشته شدگان وقایع این روز اعلام نشده و خانواده های آنان تحت فشارند تا در مورد نحوه کشته شدن فرزندانشان سخنی نگویند؛ اما شهناز اکملی، مادرمصطفی کریم بیگی همچنان خواهان معرفی و محاکمه آمران و قاتلان فرزندش و دیگر کشته شدگان است. مصطفی کریم بیگی، جوان 26 ساله ای بود که در روز عاشورا به شهادت رسید؛ او را در حالیکه گلوله ای به پیشانی اش اصابت کرده بود، از بالای پل کالج به پایین پرت کردند.
مصاحبه "روز" با مادر مصطفی کریم بیگی راکه بعد از 14 روز بی خبری، پیکر فرزندش را تحویل گرفت و تحت فشار مقامات امنیتی در سکوت و تدابیر امنیتی شدید او را به خاک سپرد، در ذیل بخوانید.

خانم اکملی شما چگونه از شهادت فرزندتان خبردار شدید؟

من 14 روز از پسرم بی خبر بودم؛ خانواده هر روز دم در زندان اوین دنبال بچه ام بودند اماهیچ کسی هیچ خبری نمیداد. رفتیم شکایت کردیم اما ماموران امنیتی خیلی برخورد بد و زننده ای کردند و به من گفتند: "برو بچه ات را از توی جوب پیدا کن و دربیاور" و بعد هم گفتند :"حتما بچه ات کراک کشیده افتاده یه گوشه" و... گفتم بچه من اصلا اهل سیگار هم نبود و برای اعتراض به کشتن جوانان مردم رفته بود.آگاهی تهران هم که رفتیم عکس مصطفی را دیدم اما به من گفتند اشتباه میکنی این پسر تو نیست و قبلا کس دیگری او را شناسایی کرده است. باورم هم نمی شد. بعد گفتند برو به پزشکی قانونی کهریزک سر بزن. من رفتم و پیکر پسرم را شناسایی کردم. هنوز شال گردن دور گردنش بود. دنیا روی سرم خراب شد و دیگر چیزی نفهمیدم. اصلا نفهمیدم چگونه مرا از کهریزک بیرون آوردند.

گفتید فرزندتان برای شرکت در اعتراضات رفته بود؛ در این مراسم ها معمولا شرکت میکرد؟

بله از 18 تیر ده سال پیش همیشه در اعتراضات شرکت میکرد؛ بعد از انتخابات هم در تمام اعتراضات حضور داشت. می گفت رای مان را پس خواهیم گرفت و اجازه نخواهیم داد خون جوانان مردم پایمال شود. همیشه می گفت معلوم نیست چقدر باید خون ریخته بشود تا بچه های ما در آینده بتوانند در آزادی زندگی کنند. مدام به من می گفت که اگر او را بازداشت کردند جلوی زندان اوین نروم. حتی می گفت: "گریه و زاری تو پیش ماموران به خاطر من بدترین شکنجه برای من است. حتی اگر مرا کشتند هم نیا و التماس نکن، زاری نکن، سرت را بالا بگیر و نگذار به خاطر گریه ها و التماس های تو من شکنجه شوم چون این بدترین شکنجه است برای من و..." باور کنید من هم در 14 روز حتی یکبار هم جلوی اوین نرفتم همیشه پدرش می رفت و با اینکه قلبم پر می کشید اما نرفتم.

شما میدانستید که مصطفی در اعتراضات روز عاشورا شرکت کرده و در طی 14 روز بی خبری از مصطفی احتمال بازداشت او را میدادید؟

بله من میدانستم که به مردم می پیوندد و میرود.

برخی خبرها از ایجاد مزاحمت تلفنی برای شما با موبایل پسرتان حکایت دارد. آیا این مساله صحت دارد؟ در آن 14 روز با شما تماسی گرفته شد؟

بله هر شب بین ساعت دو و نیم تا سه نیمه شب تلفن زنگ میخورد و سکوت بود و گاهی صدای نفس نفس زدن کسی می آمد. من و همسرم خیال میکردیم پسرم تماس گرفته و اجازه صحبت به او نمی دهند. از خوشحالی گریه میکردیم که او زنده است.

این تلفن ها تا چه زمانی ادامه داشت؟

تا روزی که ما پیکر پسرم را شناسایی کردیم و بعد از آن قطع شد.

شما کی مصطفی را تحویل گرفتید و پیکر پسرتان چه وضعیتی داشت؟

مصطفی 8 دی ماه شهید شد و 21 دی ماه ما او را شناسایی کردیم و 23 دی هم شبانه او را به خاک سپردیم. یک سوراخ در سمت چپ پیشانی پسرم بود و او را کالبد شکافی کرده بودند و از گردن تا زیر ناف او را دوخته بودند. قلب و کلیه و بقیه اعضای بدن را برداشته بودند اما ما از این بابت گله ای نداشتیم چون پسرم به همراه دخترم و من همیشه می گفتیم که بعد از مرگ اگر دچار ضربه مغزی شدیم اعضای بدن ما را باید به کسانی که نیاز دارند ببخشند.

گویا شروطی نیز برای تحویل پیکر فرزندتان برای شما گذاشته بودند. ممکن است توضیح دهید و بگویید که در گواهی دفن که صادر شد علت فوت ایشان را چه نوشته بودند؟

پزشکی قانونی به ما گفت که روز عاشورا کشته شده اما سه گواهی دفن صادر کردند که در یکی نوشته بود به علت برخورد جسم نوک تیز با سرش کشته شده؛ در گواهی دوم نوشته بودند از پل افتاده و در گواهی دیگر هم نوشته بودند تیر به سرش خورده است. به شرطی پیکر مصطفی را به ما دادند که قبول کنیم در اثر برخورد با شی نوک تیز کشته شده و ما نیز برای اینکه بتوانیم پیکر پسرمان را تحویل بگیریم قبول کردیم.

شما ساکن تهران هستید؛ چرا مصطفی را در بهشت زهرا به خاک نسپردید؟

خودمان نخواستیم در بهشت زهرا دفن کنیم چون به ما گفتند یک قبر دو طبقه مجانی میدهیم اما فقط باید پدر، مادر و خواهر مصطفی حضور داشته باشند و از طرفی به پدر مصطفی نیز گفتند اعلام کنید مصطفی بسیجی بود و پدر مصطفی نیز گفت من میخواهم بچه ام را کنار مادربزرگش دفن کنم. همین که پدر مصطفی این جمله را گفت یک ساعت طول نکشید که خود آقایان در امام زاده مهدی جعفر، در روستای جوقین از توابع شهریار، قبر را نیز کندند و یک ماشین از اطلاعات اسکورت کرد و خودشان بدون اینکه به ما بگویند بچه ام را به بهشت زهرا بردند و شستند و بعد آوردند شهریار و دفن کردیم. تمام لحظات هم فیلمبرداری میکردند. بچه من ساعت 8 شب دفن شد و من در حسرت وداع با او بودم و گفتم میخواهم بغلش کنم؛ قبری که کنده بودند کوچک بود و پیکر بچه ام به قبر نرفت و من توانستم بغلش کنم. اما یک نکته که من واقعا میخواهم از پزشکان بپرسید و به من بگویید این است: وقتی فردی که قران میخواند رفت توی قبر و زیر سر مصطفی را گرفت دستش پر از خون شد و گریه کنان بیرون آمد و رفت و فرد دیگری آوردند. چگونه ممکن است بچه من که 6 دی شهید شده به یکباره در 23 دی این همه خون از زیر سرش سرازیر شود؟

آیا اجازه برگزاری مراسم ختم برای مصطفی دادند؟

برای مراسم ختم ما در مسجد محله مراسمی گرفتیم اما پر از مامور اطلاعاتی بود که کسی اعتراضی نکند و حرفی نزند و صدایی از کسی درنیاید. چند روز بعد هم آمدند در خانه و گفتند پسرتان بسیجی بوده و میخواهیم برای چهلمش پلاکارد با تاج گل بیاوریم که من گفتم بچه من بسیجی نبود و مراسم هم نمی گیرم برای همین برای چهلم ما مراسم نگرفتیم و رفتیم سر خاک پسرم.

خانم اکملی، فرزند شما دانشجو بود؟

نه دانشجو نبود. دیپلم داشت و به اتفاق یکی از دوستانش که شریک او بود در کار نصب تلفن های سانترال شبکه بود. پروژه ای کار میکردند؛ مثلا از آموزش و پرورش و شرکت های مختلف پروژه می گرفتند و کار میکردند.

شما شکایت کرده و خواهان معرفی و مجازات قاتل پسرتان شده اید درست است؟

بله شکایت ما در دادسرای جنایی مفتوح است

خود آقایان بهتر میدانند قاتل فرزند من کیست مگر ممکن است که نشناسند. اما من نمیخواهم که او را بیاورند و اعدام کنند من میخواهم مسبب این جریانات معرفی و مجازات شود. کسی که دستور داده بچه های مردم را بکشند؛ او باید معرفی شود وگرنه اینکه یکی را بیاورند و بگویند این تیر زده که مهم نیست. مهم کسی است که دستور کشتن مردم را صادر کرده؛ او باید مجازات شود. از طرفی من به دادگاه عدل الهی هم شکایت برده و از خدا خواسته ام که مسبب این جریانات را نابود کند. ما به دنیای بعد از مرگ اعتقاد داریم و میدانیم بهشت و جهنمی هست. به خدا سپرده ام. مصطفای من با آزادگی رفت و با مردانگی جانش را از دست داد. من سربلند هستم و با افتخار می گویم که بچه ام با سربلندی و برای آزادگی شهید شد به خاطر مردمش و به خاطر وطنش. حتی دو روز قبل از چهلم هم به خواب خواهرش آمد و از او خواسته بود که برای چهلم خیار و آب سیب خیرات کنیم ما هم هر کسی آمد گفتیم مصطفی پیغام داده خیار بخورید، آب سیب بخورید و....

کاریکاتور علی خامنه ای و چماقدارانش یا چماغدارانش !



-

( برای دیدن کاریکاتورها در اندازه اصلی روی آنها کلیک کنید )









کاریکاتور و کارتون و انیمیشن آیت الله سید علی خامنه ای و چماقداران سرکوبگرش و مقاومت مردم شجاع جنبش سبز آزادیخواهان ............ کاریکاتور و کارتون و انیمیشن آیت الله سید علی خامنه ای و چماقداران سرکوبگرش و مقاومت مردم شجاع جنبش سبز آزادیخواهان ............ کاریکاتور و کارتون و انیمیشن آیت الله سید علی خامنه ای و چماقداران سرکوبگرش و مقاومت مردم شجاع جنبش سبز آزادیخواهان ............ کاریکاتور و کارتون و انیمیشن آیت الله سید علی خامنه ای و چماقداران سرکوبگرش و مقاومت مردم شجاع جنبش سبز آزادیخواهان ............ کاریکاتور و کارتون و انیمیشن آیت الله سید علی خامنه ای و چماقداران سرکوبگرش و مقاومت مردم شجاع جنبش سبز آزادیخواهان ............ کاریکاتور و کارتون و انیمیشن آیت الله سید علی خامنه ای و چماقداران سرکوبگرش و مقاومت مردم شجاع جنبش سبز آزادیخواهان ............ کاریکاتور و کارتون و انیمیشن آیت الله سید علی خامنه ای و چماقداران سرکوبگرش و مقاومت مردم شجاع جنبش سبز آزادیخواهان ............ بسیجیهای چماقدار و سپاهی های جنایتکار و یگان ویژه نیروی انتظامی مزدور ........ بسیجیهای چماقدار و سپاهی های جنایتکار و یگان ویژه نیروی انتظامی مزدور ........ بسیجیهای چماقدار و سپاهی های جنایتکار و یگان ویژه نیروی انتظامی مزدور ........ بسیجیهای چماقدار و سپاهی های جنایتکار و یگان ویژه نیروی انتظامی مزدور ........ بسیجیهای چماقدار و سپاهی های جنایتکار و یگان ویژه نیروی انتظامی مزدور ........ بسیجیهای چماقدار و سپاهی های جنایتکار و یگان ویژه نیروی انتظامی مزدور ........ بسیجیهای چماقدار و سپاهی های جنایتکار و یگان ویژه نیروی انتظامی مزدور ........ بسیجیهای چماقدار و سپاهی های جنایتکار و یگان ویژه نیروی انتظامی مزدور ........

تماشای تلویوزیون صدای آمریکا و بی بی سی فارسی با اینترنت دایل آپ

.
.

پخش زنده صدای آمـــــریکا از اینترنت با سرعت کم

پخش زنده بی بی سی فارسی از اینترنت با سرعت کم



نام و مشخصات کامل شهدای جنبش سبز



تهیه و تنظیم : پایگاه راه سبز امید

برای مشاهده عکس و مشخصات هر شهید روی اسم وی کلیک کنید


شهيد سيد علي موسوي حبيبي


شهيد مصطفی کریم بیگی

شهيد شبنم سهرابی

شهيد عباس فرج زاده طاراني (شهرام فرجی )


شهيد شاهرخ رحماني

شهيد محمد علی راسخی نیا

شهيد اميرارشد تاج مير

شهيد مهدي فرهادي راد


شهيد جهان بخت پازوکی

شهید دکتر رامین پوراندرجانی

شهید هادی فلاح منش

شهيد زاهد شكرابي

شهيد مصطفی کاشانی رسا

شهيد سیدمصطفی میرابراهیمی


شهيد مجید کمالی


شهيد محمد نادری‌پور


شهید امیرمهدی حمزه لوئی

شهيد امیر اسلامیان

شهيد ابراهیم درویش خضري

شهيد احمد نجاتی کارگر

شهيد محمدجواد پرنداخ

شهید رامین آقازاده قهرمانی

شهيد محمد کامرانی


شهيد محسن روح الامینی

شهيد امیر جوادی فر


شهيد آرمان استخری پور


شهید مهندس حمید مداح شورچه


شهيد وحید رضا طباطبایی

شهيد آرش صلواتی


شهداي خرداد 88

شهید علی شاهدی


شهيد پریسا کلی


شهيد سجاد قائد رحمتی

شهيد علي فتحعليان


شهيد فاطمه سمسارپور


شهيد یعقوب بروایه


شهيد مريم سودبر اتباتان


شهيد ميترا لطفی


شهيد مجتبي كاكاوند


شهيد مهدي فلاح


شهيد دكتر محمد رضا مقصودلو


شهيد میلاد یزدان پناه


شهيد مریم مهرآذین


شهيد تینا سودی


شهيد ایمان هاشمی


شهيد نادر ناصری

شهيد پویا مقصود بیگی

شهيد معزز


شهيد سالار قربانی پارام

شهيد محمد حسین فیضی


شهيد کاوه علی پور


شهيد سالار طهماسبی

شهيد سید رضا طباطبایی


شهيد بابک سپهر


شهيد محسن حدادی


شهید رامین رمضانی


شهيد حامد بشارتی


شهيد محرم چگینی قشلاقی


شهيد واحد اکبری


شهيد سعید اسماعیلی خان ببین


شهيد عباس ديسناد


شهيد حمید حسین بیک عراقی


شهيد ابوالفضل عبدالهي


شهيد سعید عباسی


شهيد بهمن جنابی


شهيد مسعود هاشم زاده


شهيد اشکان سهرابی


شهيد ندا آقاسلطان


شهيد محمد حسین برزگر


شهيد ترانه موسوي


شهيد مصطفی غنیان


شهيد شلیر خضری

شهيد محمد نیکزادی


شهيد مصطفی کیارستمی


شهيد حسام حنيفه


شهيد علی حسن پور


شهيد محمود رئیسی نجفی


شهيد ناصر امیرنژاد


شهيد ایمان نمازی

عکس های عاشورا در عاشورا


عاشورا .... عکس عزاداری عاشورا ..... عکس عاشورا .... عکس کربلا ..... عکس امام حسین ..... تمثال امام حسین .... طبل .... امام زاده ...... شهدای کربلا ..... عکس شهدای کربلا ..... حسنیه .... عکس حسنیه ..... روش عزاداری ..... شهدای جنبش سبز عاشورا ..... شهید عاشورا ..... جنبش سبز ...... عکس شهدای عاشورا ..... کربلای تهران ..... بسیج ..... یزید ...شمر ...... سپاه ..... عکس ..... بسیج .... کافر ..... خون .... کشتار ...... عاشورا .... عکس عزاداری عاشورا ..... عکس عاشورا .... عکس کربلا ..... عکس امام حسین ..... تمثال امام حسین .... طبل .... امام زاده ...... شهدای کربلا ..... عکس شهدای کربلا ..... حسنیه .... عکس حسنیه ..... روش عزاداری ..... شهدای جنبش سبز عاشورا ..... شهید عاشورا ..... جنبش سبز ...... عکس شهدای عاشورا ..... کربلای تهران ..... بسیج ..... یزید ...شمر ...... سپاه ..... عکس ..... بسیج .... کافر ..... خون .... کشتار ......


برای دیدن عکس ها در اندازه بزرگ روی آنها کلیک کنید